Chaing Mai maakt ons blai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Noa Fischer - WaarBenJij.nu Chaing Mai maakt ons blai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Noa Fischer - WaarBenJij.nu

Chaing Mai maakt ons blai

Door: Noa

Blijf op de hoogte en volg Noa

03 Februari 2016 | Thailand, Chiang Mai

Zo, het is al een tijdje sinds mijn laatste update. Chaim en ik hebben nu een paar dagen Chiang Mai verkend en het is echt een geweldige stad. Rustiger en veel overzichtelijker dan Bangkok en de sfeer is daardoor fijner. We hebben een leuk stelletje uit London ontmoet en hebben daar uitstapjes mee gedaan. Bijvoorbeeld de Grand Kyon, een grote cliff dichtbij de stad. We zijn hier van afgesproken en lekker gezwommen en gegeten met uitzicht over het meer.
Ook hebben we mooie buddistische tempels bezocht en geshopt op de saturday night market en sunday walking street. Dat laatste is blijkbaar een van de must see's.
Na een paar dagen dit gedaan te hebben zijn we een jungle tracking gaan doen. Dit hield in dat we twee dagen door de jungle van noord Thailand liepen. We sliepen een echte hill tribe village waar heerlijk voor ons yellow curry werd gekookt. Ook bezochten we een olifanten kamp maar dit was jammer genoeg niet wat we verwachtten. Er werd gezegd dat we naar een diervriendelijk kamp gingen waar er niet op de olifanten gereden werd. We zagen jammer genoeg al snel dat de olifanten (met de beruchten mandjes op hun rug) werden bereden en met hook's werden gecorrigeerd. De hele groep was een beetje in shock waardoor zelfs het wassen van de olifanten een beetje ongemakkelijk was. Gelukkig waren de banaantjes die Chaim en ik mee brachten een succes.
Na de mooie waterval en het bumboorraften werden we teruggebracht naar ons hostel. Nu gaan we vroeg slapen zodat we morgen fris zijn om te beginnen in Pai, wat super blijkt te zijn voor backpackers.
Pankjunka voor het lezen!
Groetjes uit Thailand ☯

• 03 Februari 2016 - 18:44

Lies Dekker:

Wat een gezellig stukje weer. Veel indrukken doen jullie op. Veel plezier verder en tot de vogende blog. Lfs en x van hier,. Lies.

• 03 Februari 2016 - 19:12

Esther:

Hoi Noa en Chaim! Ik ben heel blaj om te lezen dat het zo fajn is in Chang Mai. Kan je een idee geven van de Clif waar jullie vanaf zijn gesprongen? Geniet van alles.Esther XX

• 03 Februari 2016 - 19:56

Tamar :

Sawadeka. Chiang Mai klinkt super leuk! En jammer van die olifanten maar jullie komen misschien nog wel een keer een goed kamp tegen. Veel plezier in Paiii :)

• 04 Februari 2016 - 13:17

Rebecca Steeman:

Hai lieve luitjes, wat een heerlijkheid allemaal.. jammer van die olifanten, verschrikkelijk lijkt me dat om te zien. Leuk dat jullie zo'n mooie tocht hebben gemaakt! Lekker doorgaan met genieten en beleven van de wereld! Liefs