Bye bye Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Noa Fischer - WaarBenJij.nu Bye bye Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Noa Fischer - WaarBenJij.nu

Bye bye Pai

Door: Noa Fischer

Blijf op de hoogte en volg Noa

19 Februari 2016 | Thailand, Chiang Mai

Pai, een klein backpackersdorp in de noordelijke bergen van Thailand.
Na de misselijkmakende busreis vanuit Chiang Mai van een paar uur kwamen we aan. Al snel vonden we een leuke bungalow voor twee personen midden in het 'centrum' (de twee grote markt- en barstraatjes). Met de map van Pai en omgeving begonnen we meteen te plannen wat we de rest van de dagen wilde doen. Met een scooter kan je je makkelijk een paar dagen vermaken en alles zien. De Pai-Canyon: een enrom mooie clif waar je klimmend en wandelend grote afstanden kan afleggen. Genietend van het uitzicht en uitgeput door de zon en hellingen hebben wij ons daar een middag vermaakt. Rond half 6 kwamen we weer uit bij het begin waar we een grote groep mensen zagen die zich verzamelde om de zonsondergang te bewonderen. We sloten ons keurig aan, nu we er toch waren, en het was prachtig. Na de zonsondergang scooterde we weer rustig terug naar onze bungalow.
Ook de grote witte Buddha hooggelegen op een berg hebben wij bekeken. Met het uitzicht bij de Buddha konden we goed zien dat Pai maar een klein dorpje was tussen de grote bergen. In Pai werd het dan ook koud in de avond. Op de avondmarkt heb ik een leuke bruine trui gekocht (die nu al vol zit met gaten en scheuren..).
Op aanraden van Lonely Planet zijn we gaan eten bij Mama Falafel waar we heerlijke homemade reuze pita's met falafel hebben gegeten. De andere dagen aten we gewoon op de markt. We blijven backpackers dus er moet gelet worden op het geld.
Onze laatste avond in Pai brachten we door met onze Engelse vrienden in een leuke bar. Het personeel bestond vermoedelijk uit backpackers die Pai nooit meer wilde verlaten. Wij snappen dat wel ;)

• 20 Februari 2016 - 19:31

Danny Springer:

Falafel in Pai, fantastisch toch!!!!!!!!