Het einde van een mooi verhaal - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Noa Fischer - WaarBenJij.nu Het einde van een mooi verhaal - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Noa Fischer - WaarBenJij.nu

Het einde van een mooi verhaal

Door: Noa Fischer

Blijf op de hoogte en volg Noa

11 Maart 2016 | Laos, Luang Prabang

Er is veel gebeurd sinds de laatste keer dat ik een blog schreef. Het belangrijkste is het vertel van Chaim naar zijn vriend in Vietnam. Onze laatste dagen samen spendeerde we op Koh Rong. ze hadden niet mooier kunnen zijn. We hebben voor elkaar een brief geschreven voor als we elkaar even nodig hadden, de zonsopgang bewonderd, uren gepraat over de reis en elkaar en hoeveel we er van hebben genoten en ons laatste dag zijn we naar Long Beach gegaan. De tocht erheen door de jungle koste ons (precies zoals aangegeven) 45 minuten en behoorlijk wat zweetdruppels. Eenmaal aangekomen liepen we nog zo'n 20 minuten over het strand om een mooi plekje voor ons twee te zoeken. We legden ons spullen neer en renden over het witte krakende zand in het doorzichtige water. We voelden ons vrij en heel gelukkig. De plek voelde als een droom zo mooi was het. Het was dan wel het einde van ons mooie verhaal maar dat verhield ons er niet van om er helemaal van te genieten. Eenmaal terug op het bewoonde gedeelte van het eiland aten we aan het strand voor de laatste keer. Daarna zaten we op de veranda voor ons kamer en praatte we tot we moe werden. We moesten namelijk vroeg op voor de zondopgang de volgende dag. Om 13:00 zwaaide ik met tranen in mijn ogen Chaim uit totdat de boot en zijn zwaaiende arm uit zicht waren. Ik liep terug over de stijger naar het eiland en besefte dat ik het nu alleen moest doen.

• 11 Maart 2016 - 10:43

Danny Springer:

Ha die Nao,

Fijn dat jullie zo'n mooie tijd samen hadden, nu moet je inderdaad helemaal alleen doen verder. Dat is een flinke uitdaging, maar goed, je weet dat het maar tijdelijk is en ik ben er van overtuigd dat je nog heel veel leuke dingen gaat beleven. Geniet er van want eenmaal terug begint de harde realiteit van studeren.

Heel veel plezier en ik kijk uit naar je volgende verslag,
    Danny

• 11 Maart 2016 - 11:58

Esther:

Hi Noa!

Wat een mooi verhaal wederom.Het is een sprookje.Het zou uit de Boeketreeks kunnen komen. Maar jij hebt dit allemaal echt meegemaakt. Ongelooflijk mooi! Ik weet zeker dat je straks in Indonesie ook weer gaat genieten. Eenmaal terug in Nederland gaat de 'knop' vanzelf weer 'om'. Liefs, Esther XX

• 11 Maart 2016 - 19:49

Lies Dekker:

Wat bijzonder mooi allemaal, toch nu verder genieten, lfs xxx liesje en wil

• 12 Maart 2016 - 18:36

Paul:

Hi Noa, wat een mooi verhaal en wat een romantiek. Het lijkt inderdaad wel een boek. En je weet dat de herinnering je nooit meer wordt afgenomen! Goed opslaan dus.
    Nu op naar Indonesië, weer helemaal nieuw en op jezelf. Maak er (weer) een mooie tijd van.
    Paul